wtorek, 7 lipca 2015

Fioletowy koktajl #1 z yerba mate

Podczas gdy na zewnątrz jest 30'C, wolimy jeść lekkie, chłodne posiłki. Dlatego uważam, że koktajl z kruszonym lodem to świetne rozwiązanie na takie upały. Smaczny, orzeźwiający, z nutą mięty i ukochanej przeze mnie yerba mate. Do tego agrest zebrany w tym samym miejscu, co cudny lilak, oraz borówki z babcinego ogrodu - pychota!




Składniki:
Gruszka
Garść czerwonego agrestu (można zastąpić zwykłym zielonym)
50g borówek
1/2 szklanki schłodzonej yerba mate
Garść mięty
10-12 kostek lodu

Gruszkę obrać oraz pokroić, agrest oczyścić z pozostałości kwiatu i ogonków. Umyte owoce zmiksować z yerba mate, po czym powtórzyć czynność, dodając stopniowo lód i miętę.



Wpis bierze udział w akcji:


Lekkie i szybkie dania na upalne dni

6 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że nie pijesz tej yerba mate za dużo, bo w dużych ilościach nie jest zbyt zdrowa... ._. Aczkolwiek koktajl wygląda apetycznie. A skoro to koktajl, to nie dość, że uzupełniasz płyny, to jeszcze zapełniasz treściwiej żołądek, więc 10/10.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pijam tego litrami, więc bądź spokojny. Chyba lepsze yerba niż Coca-Cola, czyż nie? A do koktajli mam słabość właśnie dzięki łączeniu w sobie napoju i posiłku. :) I ta swoboda w łączeniu składników... Mniam!

      Usuń
    2. Oczywiście, że tak. :) Po prostu wolałem uczulić, moja znajoma piła litrami yerba mate kiedyś i teraz bardzo dużo słucham o szkodliwości tego. I mi się udzieliło ostrzeganie ludzi, haha. Aczkolwiek yerba mate z cytryną jest super! (Yerba mate jest zaliczana do napojów herbacianych, mimo, że herbatą nie jest, hmhm)
      Uwielbiam koktajle! Większość mojego lata to chińska schłodzona herbata, woda i koktajle, czasem jakiś lekki posiłek. :D Koktajle są supersuper.

      Usuń
    3. Też kiedyś czytałam, co to w tej yerba mate siedzi. Również mi dziś polecono połączenie jej z cytryną i na pewno niedługo to wypróbuję.

      Usuń
  2. O szkodliwości yerba mate swojego czasu dużo plotek wypuszczały wielkie koncerny kawowe które traciły rynki w Ameryce południowej gdzie yerba jest pita dosłownie hektolitrami nawet przez dzieci co miało wpływ na niską sprzedaż kawy. Jako argument służyły badania wśród grupy osób z Argentyny których część faktycznie chorował w jakimś okresie na raka, niestety nie uwzględniono też że te osoby były palaczami! Palaczy w Ameryce Południowej jest dużo więcej niż w europie w której panuje boom na zdrowy tryb życie. Więc myśle że spokojna głowa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dziękuję za tę informację! Teraz mogę ze spokojem zacząć pić yerba mate równie często jak wodę. ;)

      Usuń